Kundservice - Kvinnligt Under
Priser inkl. moms

Kundservice

KUNDTJÄNST

Vår kundtjänst telefon är bemannad måndag till fredag mellan 12.00 och 14.00. Telefonnummer: 040 - 46 29 58. Ringer du från utlandet är telefonnumret +46 40 46 29 58. Lämna även Ditt telefonnummer, så att vi kan ringa tillbaka till Dig. Skicka e-post till oss här. Vi svarar löpande på e-mail, senast nästkommande vardag.

SOMMARÖPPET I BUTIKEN UNDER JULI MÅNAD:

Tisdag - Onsdag - Torsdag: 12-18

Övriga dagar: Stängt.

ÖPPETTIDER:

Tisdag - Torsdag: 12-18

Fredag: 12-17

Lördag: 11-14

Söndag, Måndag: Stängt.

Sedan den 16/1-2014 är vi certifierade för e-handel enligt regler fastställda av Rådet för E-handelscertifiering i Sverige.

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

För att få handla i webbshopen ska Du ha fyllt 18 år. Leverans inom Sverige sker vanligtvis inom tre arbetsdagar, efter att Din order är mottagen. Detta förutsätter att varan finns på lager hos oss, annars kan det dröja upp till två veckor och ibland längre. Skulle en produkt vara tillfälligt slutsåld, meddelar vi Dig så snart som möjligt. Under högsäsong (maj-juli, december samt under pågående rea), kan våra leveranstider bli något längre.

Skulle delar av Din order bestå av varor som inte finns tillgänliga för omedelbar leverans, skickar vi Din leverans samlad så snart vi får in varan. Mejla oss om Du vill ha omedelbar leverans på de beställda varor som finns i lager.

Om Du vill ha något annat än det vi erbjuder i webbshopen, kan Du kontakta oss, så beställer vi det till Dig order@kvinnligtunder.se. Då är det dock köptvång. Faktura- och fraktavgift tillkommer enl. taxa nedan.

SEMESTERTIDER OCH JULHANDELN.

Under juli och augusti håller flera av våra fabriker semsterstängt, vi vill därför reservera oss för eventuella förseningar av leveranser. Tyvärr kan vi inte påverka detta och hoppas på er förståelse.

En del av våra leverantörer har svårt att hinna leverera vissa varor innan jul. Är ni osäkra om er vara hinner fram till julafton, fråga oss gärna först innan ni beställer på info@kvinnligtunder.se eller 040-462958.

Samtliga leverantörer stänger under jul och nyår, vi vill därför reservera oss för eventuella förseningar av leveranser. Tyvärr kan vi inte påverka detta och hoppas på er förståelse.

AVBOKAD BESTÄLLNING

Om Du vill avboka eller ändra Din beställning, vänligen kontakta oss senast dagen efter att du har mottagit orderbekräftelsen.

FRAKT

Fraktkostnaden inom Sverige är 39:- om beloppet ej överstiger 600kr. Beställer du från ett annat land? Kontakta oss för att få upplysning om rätt fraktkostnad.

Total fraktkostnad till Norge och Danmark: 89 SEK (inkl. moms)

Total fraktkostnad till Finland och Island: 89 SEK (inkl. moms)

FAKTURAAVGIFT

Fakturaavgiften är 30 kr inkl. moms.

BETALNINGSVILLKOR

Läs mer om Klarna Checkout här.

BYTEN OCH RETURER

Vi erbjuder Dig öppet köp och full returrätt inom 14 dagar. Du har då möjlighet att ångra Ditt köp eller byta till annan vara. Returer och byten måste godkännas per telefon eller e-post INNAN varan skickas tillbaka. Om du skickar tillbaka något paket, vänligen skicka ej med rekommenderad post, utan sätt på nytt porto och lägg det på postlådan. Glöm inte att lägga det i en plastpåse om du väljer att inte använda vår påse. Ange också om du vill byta till en annan storlek, en annan vara eller om du endast vill få pengarna tillbaka. Alla typer av produkter som skickas tillbaka ska vara oanvända och kompletta med tillverkarens lappar kvar samt vara förpackade väl, så de inte skadas vid transporten. Du får gärna återanvända emballaget som du fick varorna levererade i, förutsatt att det är oskadat. Markera på följesedeln vilken vara du returnerar. Returer som skickas in senare godkänns inte. Har du en reklamation måste den alltid vara nytvättad annars godkänns den inte.

OBS! 
Returvaror får ej vara använda och plombering ska finnas kvar på trosor och bikinibyxor. All plast och märkning ska sitta kvar i varan. Det får ej finnas rester av smink, hud, deodorant eller andra dofter på produkten.

Figurformare/gördlar får gärna returneras, men då måste de ha provats med en trosa under (ej string). Smutsiga/trasiga produkter tas inte tillbaka. Strumpor får du endast byta om förpackningen är obruten. Produkten ska med andra ord vara i ett sådant skick att du själv skulle vilja ta emot den.

Väljer du att returnera allt och få pengarna tillbaka, återbetalas dock inte frakt- och ev. faktureringsavgift.

Om du vill att vi ska göra ett tredje utskick debiteras du ytterligare en fraktavgift. Du står själv för returfrakten.

ÅTERBETALNING

Återbetalning sker snarast möjligt efter erhållen retur och vi meddelar dig när returen kommit till oss.

KONTAKTUPPGIFTER

Adress: Tegelvägen 9, 232 54 Åkarp

Telefon: 040-46 29 58

order@kvinnligtunder.se

INTEGRITETSMEDDELANDE

Datasekretess är mycket viktigt för Kvinnligt Under och vi vill vara öppna och transparenta med vår hantering av dina personuppgifter.

Vi har därför en policy som fastställer hur dina personuppgifter ska bearbetas och skyddas.

Vem är registeransvarig för dina personuppgifter?

Kvinnligt Under i Malmö AB är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.

Kvinnligt Under i Malmö AB

Tegelvägen 9

232 54 Åkarp

Org. Nr:556705-9984

Tel: 040-462958

info@kvinnligtunder.se

Ansvarig: Carolina Le Prince

Momsregisteringsnummer:
VAT-NR SE556705998401


Vilka är dina rättigheter?

Rätt till tillgång:

Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du kan kontakta Kvinnligt Under, som skickar dig dina personuppgifter via e-post.

Rätt till dataportabilitet:

Varje gång som Kvinnligt Under behandlar dina personuppgifter på ett automatiserat sätt
efter ditt medgivande eller enligt ett avtal har du rätt att få en kopia på dina data i ett strukturerat,
vanligt och maskinläsningsbart format överförd till dig eller en annan part.

Det innefattar endast de personuppgifter du har delgett oss.

Rätt till rättelse:

Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga, inbegripet rätten att komplettera ofullständiga personuppgifter.

Rätt till radering:

Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av Kvinnligt Under med undantag av följande situationer.

*du har ett pågående ärende med kundservice

*du har en pågående order som ännu inte har skickats eller delvis har skickats

*du har en obetald skuld hos Kvinnligt Under, oberoende av betalningsmetod

*din skuld har sålts vidare till tredje part under de senaste tre åren eller ett år för avlidna kunder

*din kreditansökan har avslagits inom de senaste tre månaderna

*om du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte

Din rätt att neka till behandling av personuppgifter på grund av ett legitimt intresse:

Du har rätt att neka till behandling av dina personuppgifter som baseras på Kvinnligt Under
legitima intresse. Kvinnligt Under fortsätter inte att behandla personuppgifterna såvida vi
inte kan visa på ett legitimt skäl till processen som går före dina intressen och rättigheter
eller på grund av rättsliga anspråk.

Din rätt att neka till direktmarknadsföring:

Du har rätt att neka till direktmarknadsföring, inklusive profilanalyser som görs i direktmarknadsföringssyfte.

Du kan välja bort direktmarknadsföring på följande sätt:

* Följ instruktionerna i varje marknadsföringsutskick

Rätt till begränsning:

Du har rätt att kräva att Kvinnligt Under begränsar hanteringen av dina personuppgifter under följande omständigheter:

*Om du motsätter dig behandling av dina personuppgifter med utgångspunkt i Kvinnligt Unders:s legitima intresse, ska Kvinnligt Under begränsa alla hantering av uppgifterna under pågående utredning av legitimt intresse.

*Om du har hävdat att dina personuppgifter är felaktiga måste Kvinnligt Under begränsa all hantering av dessa uppgifter under pågående utredning av huruvida personuppgifterna är korrekta.

*Om behandlingen av personuppgifterna strider mot lagen kan du motsätta dig att personuppgifterna raderas och istället begära begränsning av användningen av dina personuppgifter

*Om Kvinnligt Under inte längre behöver personuppgifterna men det krävs för att du ska kunna försvara dig mot rättsliga anspråk.

Personuppgiftsombud:

Vi har utsett ett personuppgiftsombud för att se till att vi kontinuerligt hanterar dina personuppgifter på ett öppet, korrekt och lagenligt sätt. Du kan kontakta vårt personuppgiftsombud på carolina@kvinnligtunder.se

Rätt att framföra klagan hos en tillsynsmyndighet:

Om du anser att Kvinnligt Under behandlar dina personuppgifter på ett oriktigt sätt kan du kontakta oss. Du har också rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet.

Oneline köp

Varför använder vi dina personuppgifter?

Vi använder dina personuppgifter för att hantera ditt köp online på Kvinnligt Under genom att behandla dina beställningar och returer via våra onlinetjänster och skicka dig meddelanden om leveransstatus eller i händelse av problem med leveransen av dina artiklar.

Vi använder dina personuppgifter för att hantera dina betalningar.

Vi använder också dina uppgifter för att hantera klagomål och garantiärenden gällande produkter.

Dina personuppgifter används för att identifiera dig och för att bekräfta att du innehar den lagstadgade minimiåldern för att genomföra köp online samt för att bekräfta din adress med externa partner.

Vi vill erbjuda dig olika betalningsalternativ och kommer att göra en analys av vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga för dig liksom din betalningshistorik och kreditkontroller.

Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?

Vi hanterar följande kategorier av personuppgifter

* kontaktuppgifter som exempelvis namn, adress, e-postadress och telefonnummer

* betalningsuppgifter och betalningshistorik

* kreditinformation

* orderinformation

* shoppinghistorik

Vem har tillgång till dina personuppgifter?

Dina personuppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla
de tjänster som anges ovan till dig, för att företag ska kunna verifiera din adress,
för att kommunikationsföretag ska kunna skicka dig en orderbekräftelse och till
lagrings- och distributionsföretag i samband med leveransen av din order.
Betalningsleverantörer för hantering av din betalning. Kreditupplysningsföretag för
identitets- och kreditkontroller samt inkassobyråer.

Observera att många av dessa företag har en oberoende rätt eller skyldighet att behandla dina personuppgifter.

På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter?

Behandling av dina personuppgifter är nödvändigt för att Kvinnligt Under ska kunna tillhandahålla tjänsten och leverera din order till dig.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Vi behåller dina uppgifter så länge som du är en aktiv kund.