Kundservice - Kvinnligt Under
Priser inkl. moms

Kundservice

KUNDTJÄNST

Vår kundtjänst telefon är bemannad måndag till fredag mellan 12.00 och 14.00. Telefonnummer: +46 40 46 29 58. Skicka e-post till oss här

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

För att få handla i vår webbshop ska Du ha fyllt 18 år.

Leverans inom Sverige sker vanligtvis inom tre arbetsdagar förutsatt att din vara finns på vårt lager, information om din vara finns på lager hittar du inne på produkten. Står det beställningsvara kan det ta 10-14 dagar för din leverans att skickas. Skulle en produkt vara tillfälligt slutsåld, meddelar vi Dig så snart som möjligt. Under högsäsong (maj-juli, december samt under pågående rea), kan våra leveranstider bli något längre.

Skulle delar av Din order bestå av varor som inte finns tillgängliga för omedelbar leverans, skickar vi Din leverans samlad så snart vi får in varan. Mejla oss om Du vill ha omedelbar leverans på de beställda varor som finns i lager.

Om Du vill ha något annat än det vi erbjuder i vår webbshop, kan Du kontakta vår kundtjänst så försöker vi hjälpa dig att beställa den önskade varan.

FRAKT

Fraktkostnaden inom Sverige är 49 kr om köpbeloppet ej överstiger 600 kr. 

Returfrakt 59 kr.

Ej uthämtade paket debiteras med 199 kr.

BYTEN OCH RETURER

Vi erbjuder Dig öppet köp och full returrätt inom 14 dagar. Du har då möjlighet att ångra Ditt köp. Önskar Du en annan storlek, Kontakta vår kundtjänst så guidar vi dig till rätt storlek och hjälper dig lägga en ny order.

Returer och byten måste godkännas per telefon eller e-post INNAN varan skickas tillbaka. Om du vill returnera kan du använda samma påse, klistra på retursedeln och lämna in till ditt PostNord ombud.

Returkostnaden är 59 kr, vill du byta vara bjuder vi på frakten vid ett bytestillfälle. Vid byte av nedsatta produkter står kunden själv för frakten. Eventuell första frakt (49 kr) återbetalas ej.

Alla typer av produkter som skickas tillbaka ska vara oanvända, kompletta med tillverkarens lappar kvar samt vara förpackade väl och plombering eller förpackningar får ej brytas. Returer som skickas in senare godkänns inte.

OBS! Returvaror får ej vara använda och plombering ska finnas kvar. All plast och märkning ska sitta kvar i varan. Det får ej finnas rester av smink, hud, deodorant eller andra dofter på produkten. Produkten ska med andra ord vara i ett sådant skick att du själv skulle vilja ta emot den. För ej godkänd retur sker ingen återbetalning.

Figurformare/gördlar får returneras, men då måste de ha provats med en trosa under (ej string).

Lårband får du endast byta om förpackningen är obruten. 

Har du en reklamation måste den alltid vara nytvättad annars godkänns den inte.

ÅTERBETALNING

Vi hanterar returer inom 14 dagar. Glöm inte pausa eventuell faktura hos Klarna. Återbetalning sker snarast möjligt efter erhållen retur via Klarna och vi meddelar dig när returen kommit till oss.

SEMESTERTIDER OCH JULHANDELN.

Under juli och augusti håller flera av våra leverantörer semesterstängt, vi vill därför reservera oss för eventuella förseningar av leveranser under denna tid. Tyvärr kan vi inte påverka detta och hoppas på er förståelse.

En del av våra leverantörer har svårt att hinna leverera vissa varor innan jul. Är ni osäkra om er vara hinner fram till julafton, fråga oss gärna först innan ni beställer på info@kvinnligtunder.se eller 040-46 29 58.

BETALNINGSVILLKOR

Läs mer om Klarna Checkout här.

KONTAKTUPPGIFTER

Adress: Rosenlunds Gård 136, 253 54 Mörarp

Telefon: +46 40 46 29 58

info@kvinnligtunder.se

INTEGRITETSMEDDELANDE/GDPR

Datasekretess är mycket viktigt för Kvinnligt Under och vi vill vara öppna och transparenta med vår hantering av dina personuppgifter.

Vi har därför en policy som fastställer hur dina personuppgifter ska bearbetas och skyddas.

Vem är registeransvarig för dina personuppgifter?

AB Rosenlunds Gård är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.

AB Rosenlunds Gård Rosenlunds Gård 136 253 54 Mörarp Org. Nr:556394-0948 Tel: 040-46 29 58 info@kvinnligtunder.se Ansvarig: Joachim Axelson Momsregisteringsnummer: VAT-NR SE556394094801 Vilka är dina rättigheter? Rätt till tillgång: Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du kan kontakta Kvinnligt Under, som skickar dig dina personuppgifter via e-post. Rätt till dataportabilitet: Varje gång som Kvinnligt Under behandlar dina personuppgifter på ett automatiserat sätt efter ditt medgivande eller enligt ett avtal har du rätt att få en kopia på dina data i ett strukturerat, vanligt och maskinläsningsbart format överförd till dig eller en annan part. Det innefattar endast de personuppgifter du har delgett oss. Rätt till rättelse:   Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga, inbegripet rätten att komplettera ofullständiga personuppgifter.  Rätt till radering: Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av Kvinnligt Under med undantag av följande situationer. *du har ett pågående ärende med kundservice *du har en pågående order som ännu inte har skickats eller delvis har skickats *du har en obetald skuld hos Kvinnligt Under, oberoende av betalningsmetod *din skuld har sålts vidare till tredje part under de senaste tre åren eller ett år för avlidna kunder *din kreditansökan har avslagits inom de senaste tre månaderna *om du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte Din rätt att neka till behandling av personuppgifter på grund av ett legitimt intresse:   Du har rätt att neka till behandling av dina personuppgifter som baseras på Kvinnligt Under legitima intresse. Kvinnligt Under fortsätter inte att behandla personuppgifterna såvida vi inte kan visa på ett legitimt skäl till processen som går före dina intressen och rättigheter eller på grund av rättsliga anspråk. Din rätt att neka till direktmarknadsföring: Du har rätt att neka till direktmarknadsföring, inklusive profilanalyser som görs i direktmarknadsföringssyfte. Du kan välja bort direktmarknadsföring på följande sätt: * Följ instruktionerna i varje marknadsföringsutskick Rätt till begränsning: Du har rätt att kräva att Kvinnligt Under begränsar hanteringen av dina personuppgifter under följande omständigheter: *Om du motsätter dig behandling av dina personuppgifter med utgångspunkt i Kvinnligt Unders:s legitima intresse, ska Kvinnligt Under begränsa alla hantering av uppgifterna under pågående utredning av legitimt intresse. *Om du har hävdat att dina personuppgifter är felaktiga måste Kvinnligt Under begränsa all hantering av dessa uppgifter under pågående utredning av huruvida personuppgifterna är korrekta. *Om behandlingen av personuppgifterna strider mot lagen kan du motsätta dig att personuppgifterna raderas och istället begära begränsning av användningen av dina personuppgifter *Om Kvinnligt Under inte längre behöver personuppgifterna men det krävs för att du ska kunna försvara dig mot rättsliga anspråk. Personuppgiftsombud:  Vi har utsett ett personuppgiftsombud för att se till att vi kontinuerligt hanterar dina personuppgifter på ett öppet, korrekt och lagenligt sätt. Du kan kontakta vårt personuppgiftsombud på carolina@kvinnligtunder.se Rätt att framföra klagan hos en tillsynsmyndighet: Om du anser att Kvinnligt Under behandlar dina personuppgifter på ett oriktigt sätt kan du kontakta oss. Du har också rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet. Oneline köp Varför använder vi dina personuppgifter? Vi använder dina personuppgifter för att hantera ditt köp online på Kvinnligt Under genom att behandla dina beställningar och returer via våra onlinetjänster och skicka dig meddelanden om leveransstatus eller i händelse av problem med leveransen av dina artiklar. Vi använder dina personuppgifter för att hantera dina betalningar. Vi använder också dina uppgifter för att hantera klagomål och garantiärenden gällande produkter. Dina personuppgifter används för att identifiera dig och för att bekräfta att du innehar den lagstadgade minimiåldern för att genomföra köp online samt för att bekräfta din adress med externa partner. Vi vill erbjuda dig olika betalningsalternativ och kommer att göra en analys av vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga för dig liksom din betalningshistorik och kreditkontroller. Vilka typer av personuppgifter hanterar vi? Vi hanterar följande kategorier av personuppgifter * kontaktuppgifter som exempelvis namn, adress, e-postadress och telefonnummer * betalningsuppgifter och betalningshistorik * kreditinformation * orderinformation * shoppinghistorik Vem har tillgång till dina personuppgifter? Dina personuppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla de tjänster som anges ovan till dig, för att företag ska kunna verifiera din adress, för att kommunikationsföretag ska kunna skicka dig en orderbekräftelse och till lagrings- och distributionsföretag i samband med leveransen av din order. Betalningsleverantörer för hantering av din betalning. Kreditupplysningsföretag för identitets- och kreditkontroller samt inkassobyråer. Observera att många av dessa företag har en oberoende rätt eller skyldighet att behandla dina personuppgifter. På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter? Behandling av dina personuppgifter är nödvändigt för att Kvinnligt Under ska kunna tillhandahålla tjänsten och leverera din order till dig. Hur länge sparar vi dina uppgifter? Vi behåller dina uppgifter så länge som du är en aktiv kund.